Framtiden

Ja hur ser framtiden ut egentligen? Jag borde verkligen börja plugga. Jag kommer antagligen sitta kvar på samma företag om 5 år och kanske vara butikschef men sen då? Jag vill komma någonstan, göra någonting!
De flesta jag känner håller på eller har gått nån bra utbildning och har någonting att luta sig emot men den tryggheten har inte jag.

Visst jag har (lyckligtvis) kontakter och det ska ganska mycket till att jag blir arbetslös (peppar,peppar) men jag vill ha mer. Jag byter jobb och jobbar mig upp, det har jag ju iallafall gjort på de platser jag varit på sedan jag började jobba men det händer inte speciellt mycket i lönekuvertet...
"Mycket vill ha mer" Ja jag vet, det är inte så jag menar. Jag menar bara att jag skulle vilja bli någonting. Ingen i vår familj har speciellt mycket utbildning, visst det var annorlunda när mamma och pappa växte upp men endå jag vill ha mer än så.

Pengar är absolut inte allt men det underlättar ganska mycket!
Egentligen ska jag väl bara ta steget - säga upp mig och börja plugga - och se vart jag hamnar. Men om jag inte hittar någon bra utbildning eller om jag ångrar mig efter halva tiden? Iofs säger jag ju inte upp mig fören jag hittat en utbildning och kommit in på den. Vad ska jag plugga?? Ekonomi? Marknadsföring? Hjälp

Idag vaknade hela huset kl 7.30 (de som fortfarande sov då) av att det där förbannade jäkla borrandet började igen! Men idag verkade det vara hantverkare?? Iallafall när jag såg dem vid 10.00. I och för sig skulle det inte förvåna mig om den grannen som borrar passade på då innan hantverkarna började för att vi i huset skulle tro att det var dem! :-) Gud vad jag vill flytta till hus!

Nä nu ska jag duscha och göra mig i ordning för jobbet! Nu är jag nästan frisk, Hostar lite bara! Sömn kan göra underverk!

Puss & Kram

P.s Jag fuskade lite igår, men jag har inte rökt idag, dag 2


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0