Nu kanske

Kanske, kanske släpper min jäkla förkylning! Jag mår skit när jag vaknar och på kvällarna men har nog ingen feber. Orkar inte gå och hosta och nysa hela tiden... det är jobbigt och påfrestande. Jag borde egentligen vara hemma från jobbet men det känns inte som det gör saken bättre. Bara att härda ut!

Idag vaknade jag med ett ryck 8.45 och fick jäkligt bråttom! Jag måste gå hemifrån 9.30 för att hinna innan 10.00 och jag är van vid att gå upp 2h innan jag går för att ta det lugnt och vakna till!
Näsan rinner, huvudet dunkar och jag måste kasta i mig frukost och ta en snabbdusch och hinna göra mig i ordning på 45 minuter! Fy fan, ingen drömstart på dagen direkt!

Jobbet flöt på som vanligt. Märker att man är sjuk när man inte orkar diskutera med kunderna... en del borde verkligen lära sig tänka innan dem pratar! Haha men skit samma, deras dumma kommentarer gör ju att vi har något att skratta åt sen! 

När jag kom hem igen hade jag plötsligt mer energi! Jag kastade alla sopor... när man har källsortering sparar man en jäkla massa skit i lägeheten innan man går ner för att slippa springa jämt! Men det slog mig idag att det kan ju inte vara så bra; alla olika grejer ligger ju i plastpåsar och dem kastar du ju i kärlen... fatta hur många plastpåsar det är per år!
Sen dammsög jag, städade köket och plockade undan här hemma! Känner mig riktigt duktig nu!

Micke ligger borta nu igen... skit tråkigt men förhoppningsvis kommer han hem i morgon! Hoppas kan man ju iallafall!
Kidnappningen var, som dem flesta redan visste, en kryssning! Vi myste, åt god mat och drack lite och hade det trevligt! Gulligt gjort

Nä nu ska jag kolla vart Angelica tog vägen och sätta mig och snacka skit med henne :-)

Ha en kanon kväll!

Puss & Kram


P.s jag har slutat röka! (IGEN!) Dag 1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0